În săptămâna ce tocmai se încheie, am avut onoarea şi privilegiul să realizez împreună cu Laura Breb – redactorul emisiunii ” Recrutat în Crişana ” din cadrul postului de televiziune Digi 24 Oradea – o nouă emisiune, de această dată dedicată rolului inovaţiei în afaceri.
Astfel, pe parcursul a aproximativ jumătate de oră, împreună cu distinsa şi amabila gazdă, am discutat despre ceva ce nu are o definiţie unanim acceptată, dar care observăm foarte clar că este importantă şi poate cântări greu în prezentul şi perspectiva unei societăţi – inovaţia.
Înainte însă, de a vă invita să urmăriţi ( dacă vreţi ) emisiunea propriu-zisă, înţeleg a folosi avantajul cuvântului scris pentru a configura două elemente ajutătoare, şi anume :
Creativitatea – care nu are o definiţie unanim acceptată. Cu toate acestea, cei mai mulţi spun că ea este un proces mental şi / sau social, care implică generarea unor noi idei sau concepte, sau noi asocieri ale minţii creative între idei sau concepte existente.
În ceea ce mă priveşte cred că, creativitatea este un concept şi o practică pe care nu le înţelegem suficient ; dar este un concept şi o practică pe care le admirăm, pe care ar fi bine să căutăm a le stârni constant şi oarecum organizat, şi de a cărei aplicaţii în general ne place a profita. Uităm însă, destul de des şi destul de uşor, faptul că aplicaţiile creativităţii pot face şi foarte mult rău.
Inovaţia – care nu are o definiţie unanim acceptată, deşi cei mai mulţi consideră că este prima comercializare a unei idei noi. Ideea nouă, spre exemplu, poate fi cuprinsă într-o inventie.
În ceea ce mă priveşte, eu zic că inovaţia este ceva ce poate crea valoare sau plus-valoare ; şi pe care este bine a o exploata cât mai inteligent la începuturile aplicării ei. Este o chestiune de timp, până când ea va fi copiată şi randamentul său va fi din ce în ce mai mic.
Iar acum, celor interesaţi, link-ul emisiunii.
Vizionare plăcută.