A. Intrebare : Stiti de ce o duce-ti greu ?
B. Raspuns : Nu.
A. Pentru ca nu aveti piata.
B. Adica ?
A. Adica :
A. Nu aveti cine sa dea bani pe ceea ce dumneavoastra puteti face. Sau in orice caz nu aveti suficienti.
B. ” Da domnule, da romani-s prosti. Nu stiu ce inseamna calitate. Nu stiu. Si nu sunt bani…”
A. Nu aveti cine sa va acorde increderea ca dumneavoastra puteti face ceea ce spuneti. Pentru ca, poate, putini stiu de fapt ceea ce dumneavoastra puteti face.
B. ” Am incercat domnule, am vorbit, am scris, nimic. Romanii nu stiu. Cauta mereu ieftin si se lasa prostiti „.
A. Nu aveti suficienti semeni care sa stie ca dumneavoastra puteti face ceva. Intrebarea este : Cati stiu de fapt ?
B. ” Asta nu am de unde stiu. Cine vrea ceva, cauta. „
A. Nu ati mai vorbit de mult cu cei carora le-ati aratat ce puteti face. Credeti ca a fi cunoscut e suficient si oricum ziceti ca stiti dumneavoastra ce vor ei ( clientii ).
B. ” Sunt vechi pe piata. Ma cunosc toti. Ii stiu ca pe degetele mele. Ce sa-mi spuna nou ? „
A. Nu ati acordat timp suficient celor care inca va cauta. Ziceti ca de fapt trebuie sa cautati solutii, si timpul nu trebuie pierdut.
B. ” Ce timp domnule ? Cand nu-ti ajung banii, ai timp de discutii ? „
A. Nu va straduiti a gandi din perspectiva celui care cumpara de la dumneavoastra. De fapt, credeti ca dumneavoastra stiti ce ei cred ca cumpara.
B. ” Nu v-am spus ? Eu stiu ce vor clientii. Da, nu au bani. „
A. Nu v-ati revazut calculele afacerii de mult timp.
B. ” Domnule, cum sa nu. Stiu tot, totul este calculat si rascalculat. Nu sunt bani. „
A. Nu ati identificat suficient de bine segmentul sau segmentele de piata carora va adresati. Poate de fapt ca nu l-ati identificat niciodata, poate nici nu stiti ce inseamna si oricum vi se pare teorie. Dumneavoastra stiti…
B. ” Ce segmente, ce piata domnul meu. Nu intelegeti ca stiu tot de la inceput ? Ca in fata mea s-a scris istoria afacerii ? „
A. Nu v-ati preocupat a intelege dinamica segmentelor de piata pe care activati sau pe care ati putea activa.
B. ” Ce dinamica domnule, cand nu mai stii ce sa crezi, nimic nu e stabil si clar in societatea romaneasca. Vai si amar…”
A. Nu mai puteti face fata fizic cerintelor muncii prestate.
B. ” Ce sa fac. Asta e. Am solutii ? „
A. Nu v-ati organizat suficient pentru a putea face fata nevoilor si specificului pietei pe care activati.
B. ” Domnule, romanii sunt neseriosi. N-ai cu cine… „
A. V-ati risipit crezand ca puteti face foarte bine mai multe lucruri deodata.
B. ” Pai da, vorba aia ” Bate fierul cat e cald „. Asta am facut, sau mai bine zis, am incercat. Toti au facut asa.”
A. V-ati certat sau va-ti despartit de asociati sau oameni cheie ai afacerii care acum va sunt concurenti.
B. ” Da domnule, nu se poate, unii cu munca si altii cu plimbatul. Iar pe de alta parte, oamenii nu se mai satura de bani.”
A. A crescut concurenta.
B. ” Da, uite asa, oricine poate sa faca orice. Nu se poate…”
A. Concurenta lucreaza in mare parte la negru sau la ” dumping ” ( preturi sub costuri ).
B. ” Noi fraierii platim, platim. Smecherii iau banu si ” pa si pusi „. Nimeni nu-i controleaza, nimeni nu le face nimic.”
A. Ati lasat-o ” mai moale „, a-ti obosit.
B. ” Asta e. Am solutii ? „
A. Mergeti in prea multe vacante.
B. ” Nu prea domnule. Pe de alta parte, merit si eu. La cat am tras.”
Dialogul e imaginar.
Problema pietelor si a oamenilor e reala.
Nicholas Johnson ( expert in comunicare ) spunea foarte bine odata : Odata oamenii aveau nevoie de produse pentru a supravietui. Acum produsele au nevoie de oameni pentru a exista.
Nu va explicati de ce nu faceti.
Faceti ce trebuie sa faceti.
Altii fac.
Eu sper ca odata cu „criza ” asta pe care eu o numesc reasezare economica, cei ce vor sa faca nu se vor mai lovi de „romanismul” ce pare etern: ” lasa ca merge si asa” ( adica cine observa micul defect sau mica lipsa la un produs sau serviciu) sau faptul ca un instalator/montator se va multumi/va fi obligat (in sfarsit!!!) doar cu costul muncii sale. Pana acum eu nu prea am intalnit „prestatori” din acestia care sa nu mai puna ei si un adaos pe echipamentul sau produsul instalat.
pe de alta parte, piata a devenit mai exigenta, are de unde sa aleaga dintre toti astia de mai sus (romanisti”) care acum sunt muritori de foame pentru ca nimic nu au fost in stare sa faca ca la carte (cartea tehnica ce insoteste produsul), a devenit mai exigenta si la pret dar si la calitate. Am vazut din astia cum in sfarsit mor in drum cu marfa lor manufacturata „pe genunchi”.
Incepe sa fie bine!
La vorba ta as mai adauga „faceti ce trebue sa faceti” dar cum trebuie sa faceti!
Realist comentariul tau.
Imi insusesc pe deplin completarea ta, si astfel rezulta : Faceti ce trebuie sa faceti, si faceti cum trebuie. ”
Dane, esti tare. Multumesc inca o data.
Ce parere aveti despre monarhie ?-scuze ca ma abat de la subiect