DACA CREDETI CA :
– invatamantul actual se bazeaza pe conformitate si nu pe diversitate ;
– invatamantul actual este centrat pe stiintele exacte ( matematica, fizica, chimie ) si acorda o mai mica importanta artelor, disciplinelor umaniste, educatiei fizice ;
– invatamantul actual in mare masura inabuse, sterge sau nu declanseaza scanteia curiozitatii copiilor ;
– invatamantul actual se comporta mai degraba ca un sistem de livrare al informatiei ;
– invatamantul actual pune in centrul sau examinarea si nu invatarea ;
– invatamantul actual promoveaza o cultura a supunerii ;
– invatamantul actual promoveaza o cultura a standardizarii ;
– sistemul de invatamant actual porneste de la ideea ca guvernul stie ce trebuie facut in educatie si ca atare el iti spune ce sa faci ;
– educatia este privita pe baza unor concepte mecaniciste, iar educatia este considerata a fi un proces industrial si nu unul uman,
ATUNCI, POATE VA DORITI CA :
– invatamantul sa aprinda scanteia curiozitatii in copii ;
– educatia, sa fie considerata o activitate profund creativa ;
– profesorul sa inlesneasca invatarea, sa inspire, sa motiveze, sa mentoreze copiii ;
– examinarea sa ajute invatarea si nu sa o impiedice ;
– predarea sa capteze : curiozitatea, individualitatea si creativitatea copiilor, astfel facandu-i sa invete ;
– in invatamant sa fie alesi oamenii priceputi a invata, a inspira, a asista copiii ;
– sistemul centralizat sa delege scolilor responsabilitatea in realizarea educarii, a invatarii si dezvoltarii copiilor
Iar, daca asa stau lucrurile, la randu-mi va recomand a viziona materialul gasit in linkul de mai jos – sursa de altfel a afirmatiilor mai sus expuse.
Un alt speach, excelent gandit si prezentat de catre Sir Ken Robinson – in cadrul unui eveniment TED dedicat educatiei.
Pentru cei pasionati de teoria si practica educatiei :
http://www.ted.com/talks/lang/ro/ken_robinson_how_to_escape_education_s_death_valley.html